تحولات لبنان و فلسطین

دیوار ۱۹۵ سانتی متری پس از سال ها تنفس و تفحص در جغرافیای جنوب، خود را یک اهوازی تمام عیار می‌داند. همو که در نبردهای دهشتناک دست و پای شکارچیان بی‌قرارتر از باد را می‌بندد و مهاجمان تشنه لب را به کوشک‌های سراب رهنمون می‌کند.

دقایقی با «کولیبالی» صخره محکم و مصمم فولاد / ایران سرزمینی امن، آرام و زیباست

به گزارش قدس آنلاین، مدافع میانی اهل مالی در فراموش اعماق قاره سیاه اینک به برگ برنده یحیی در سازمان دفاعی تیمی بدل شده که در تقابل شانه به شانه با آتشبارها آرامش و آسایش را به ارمغان می آورد. گفت و گوی قدس با موسی کولیبالی که پس از چندین سال حضور در این خاک فارسی را بهتر از خیلی ها حرف می زند را لطفاً بخوانید.

*چندبار تماس گرفتیم اما تن به مصاحبه ندادی.

-به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای حرف‌هایم را در میدان فوتبال می‌زنم و به وظیفه‌ام عمل می‌کنم. این‌طوری راحت‌ترم و همه تمرکزم روی مأموریتم خواهد بود.

*روزهای خوب فولاد خیلی زود از راه رسیده. درسته؟

-بله امسال مربی خوبی سکان فولاد را در دست گرفت و بازیکنان مؤثری جذب شدند تا با  صلابت پیش برویم و توقعات را برآورده کنیم. امسال برخلاف پارسال که به فولاد سخت گذشت، از هفته اول تیم در بالای جدول حضور داشته و با طرح های تاکتیکی آقا یحیی قدم به قدم جلوتر می‌رود. امیدوارم یکشنبه در اراک ۳ امتیاز دیگر کسب کنیم و به صدر جدول برسیم.

*این پیشروی‌ها سینوسی نخواهد بود؟

-وقتی مربیان همه چیز را زیر نظر دارند و هواداران ورزشگاه ها را پر می‌کنند نوار پیروزی‌ها پاره نخواهد شد. حالا توقعمان از خودمان بیشتر شده و با اعتماد به نفسی که کادر فنی به تیم تزریق کرده می‌توانیم اتفاقات مهمی را رقم بزنیم. من امیدوارم با شرایط مناسبی که ایجاد شده امسال سهمیه باشگاه های آسیا را بدست بیاوریم و نماینده فوتبال خوزستان در میادین بزرگ‌تر شویم.

*موسی کولیبالی پس از سال‌ها تجربه‌اندوزی در استقلال خوزستان، سپاهان، نفت و فولاد ظرفیت و توانایی فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کند؟

-از لحاظ فنی فوتبال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و لیگ حرفه‌ای از سطح کیفی بالایی برخوردار است.من در لیگ پانزدهم با پیراهن استقلال خوزستان قهرمان شدم، در سپاهان و فولاد نیز روزهای باشکوهی را گذراندم. پس می‌توانم با قاطعیت بگویم منهای مشکلات زیرساختی که بعضی باشگاه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فوتبال ایران از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.

*شنیدیم کنار کارون با شهروندان اهوازی تله پاتی صمیمانه‌ای داری؟

-من سال‌هاست در این شهر زندگی می کنم،زبان فارسی را بلدم و یک پا اهوازی هستم و اینجا را به اندازه باماکو زادگاهم دوست دارم. اینجا مردم لطف دارند و با مهربانی هایشان شرمنده‌ام می‌کنند و اجازه نمی‌دهند در صف نان بایستم یا برای بنزین زدن معطل شوم.ایران سرزمین آرام،زیبا و امنی است و مردمان باصفایی دارد و این خلاف آن چیزی است که بعضی‌ها ارائه می‌کنند.

*امسال در کار گلزنی هم موفق بودی.

-در فوتبال مدرن یک مدافع علاوه بر کارهای تعریف شده در فاز حمله نیز مشارکت می‌کند و تیم را یاری می‌دهد. از نوجوانی دوست داشتم مدافع گلزن باشم و وقتی بازی گره می‌خورد با یک پرواز بلند تیمم را جلو بیندازم. فرصت فراهم شود در هفته‌های پیش رو دوباره گل خواهم زد و هواداران را سورپرایز می‌کنم.

*نگفتی فوتبال در مالی به اندازه ایران محبوب است یا نه؟

-بله آنجا مردم با فوتبال زندگی می‌کنند. مالی در رنکینگ فیفا در کنار کامرون قرار دارد و نایب قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا در پرونده افتخاراتش ثبت شده است. جهان پسران فوتبال مالی را به «عقاب‌ها» می شناسد و بازی‌های تیم ملی در ورزشگاه ۲۶ مارس همیشه با هیجان همراه  است.

*امیدمافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.